week 5 alweer

17 juni 2018 - Fellbach, Duitsland

ze zeggen altijd de tijd vliegt als het naar je zin hebt. dat kan ik beamen, we zijn alweer over de helft en ik heb het nog steeds elke dag uitermate naar mijn zin. de klusjes zijn nog steeds elke dag anders dus het is telkens weer een nieuwe impuls.
maandag de nieuwe week is weer aangebroken en weer tijd om arbeit te machen. mijn eerste klusje is het klaar maken van een bed voor de zonnebloemen en die vervolgens te zaaien doek er over heen tot het klaar is, mijn companion thomas die gaat helpen met bloemen plukken Leeuwebekke wel te verstaan. in de middag hebben we met de hoogwerker een doek van de cabrio gehaald dat zorgt voor minder schaduw over de planten. en het terug rijden was het leukste over de tuin doen of het een party car was feest muziek op een gaan, kortom helemaal top.
dinsdag was het voor het eerst in langen tijd weer een slecht weer. veel regen dus hadden we een klusje in de kas dat bestond uit het schoonmaken van drie bedden en het klaar maken daarvan dat daar weer nieuwe planten kunnen worden gepoot, iedereen was ook naar de markt dus het was rustig op de tuin.
woensdag vandaag gingen we rozen steckies planten, dat deden we met het motto je moet het zelf leuk maken dus dat deden we er zaten knijpers op de teckies en die gooide we eerst als basketballer in een emmer, maar vervolgens leek het mij geinig die aan mijn trui te doen dat ik een soort kippenvacht kreeg, dus zo gezegt zo gedaan alles er op en vervolgens gooide thomas de vogeltjes dan en hadden we het erg naar ons zin. in de middag hebben we kisten met daar in planten weg gegooit die hebben we netjes op een rij gelegd dat ik daar vervolgens met de trekker overheen kon om het te vreesen en het klaar te maken voor de compost hoop want als het ff gevreesd is gaat het proces sneller.
donderdag in de ochtend hebben we twee uurtjes planjers de grond in geharkt. en in de middag vrij gekregen om even een portie cultuur te snuiven in het Porsche museum. een schitterend museum veel mooie auto's gezien en weer meer te weten gekomen over Porsche.
vrijdag laatste dag van het echte arbeiten, in de ochtend was thomas actief in het maken van de boeketten voor de markt en heb ik een bed klaar gemaakt en houd dat achter op het land was gegooid netjes opgestapeld het was zwaar maar ik zag het als fitness dus was wel lachen. en in de middag een paar bedden klaar gemaakt met thomas waar de palen de grond in moeste slaan, onder het genot van wat goeie humor vloog dat ook weer voorbij.
zaterdag het weekend is aangebroken. naja weekend in de ochten hebben we eerst nog een paar uur planten gepoot om vervolgens in de middag te kijken bij de voetbalwedstrijd van de oudste zoon. een leuke ervaring om te zien hoe het er hier aan toe gaat bij een amateur-voetbal verenging. en in de avond zijn we naar een feesje geweest me wat nieuwe vrienden.

kortom we hebben ons deze week weer best vermaakt

1. Frans:
    20 juni 2018
    Je mag nog steeds bij de foto's een tekstje schrijven, buiten dat, weer een leuke week en jullie doen veel verschillende werkzaamheden. Heb je je racefiets eigenlijk nog meegenomen? Of heb je een rustperiode ingelast? Het schiet verder alweer aardig op. Denken jullie nog aan de tussenevaluatie van je leerdoelen.